Bookstagrammare blir allt viktigare för förlagen

📱 Bookstagrammare. Bookstagrammare, alltså personer som skriver om böcker på Instagram, får allt större inflytande över vilka titlar som blir populära, rapporterar SVT som intervjuat Christoffer Holst på Printz Publishing som skickar ut recensionsex till ett 50-tal bookstagrammare.
– Vi kallar dem för microinfluencers, de har inte jättemånga följare, men i gengäld har de genom sitt personliga tilltal byggt upp en trovärdighet som ger deras boktips tyngd och genomslag, säger han till SVT.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL