Podcasts och ljudböcker ökar – musiklyssnande minskar i USA

En undersökning från Edison Research och NPR av den amerikanska marknaden för ”spoken word audio” (vilket inkluderar ljudböcker, podcasts och i viss mån radioprogram) visar att 121 miljon amerikaner lyssnar varje dag – en ökning med 16 miljoner jämfört med 2014 eller +20 procent. Allra mest ökar det bland unga (13-34 år) som nu ägnar 19 procent av sin lyssningstid åt spoken word audio. Tiden som ägnas åt spoken word har ökat med 20 procent – samtidigt som musiklyssnandet minskat med 5 procent. Inte konstigt att Spotify satsar på podcasts eller hur? (via Radio Ink)

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL