Både Orion och HarperCollins satsar på digitala imprints för fiction

Det senaste förlaget i raden att satsa på ett digital-first imprint är Orion som i höst startar Dash som ska ge ut kommersiell skönlitteratur (romance, humor, spänning, historiska romaner och tankeväckande moderna romaner). I juni meddelade HarperCollins att de startar ett digitalförlag kallat One More Chapter, skriver The Bookseller. Här hemma i Sverige har både Bonniers (Bookery) och Norstedts (Tiden) satsat på imprints som utgår ifrån digitala format.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL