Da Vincikoden för unga ges ut i USA till hösten

Dan Browns nervkittlande roman Da Vincikoden görs om för att även passa en yngre publik. Till hösten släpps den nya versionen av bästsäljaren i Storbrittanien och USA.

Brown har under en tid själv velat göra om Da Vincikoden så att den ska passa en bredare skara läsare och det är främst personer i yngre tonåren som är målgruppen nu. Med sin övergripande tidsrymd hoppas Brown att bokens handling ska kunna förmedla historieglädje åt läsarna.
– Det är min förhoppning att denna tappning av Da Vincikoden ger tonåringar samma upplevelse av spänning som jag känner när jag utforskar dold historia och mysterier i världen vi lever i, säger han om projektet.
Da Vincikoden kom 2003 och har sålts i mer än 82 miljoner exemplar världen över. Den nya versionen kommer att få ett nytt omslag och vara kortare än originalet men enligt förlaget ska idén till ursprungshandlingen var den samma. I USA kommer den ges ut både som fysisk bok och digital e-bok av Delacorte Press, och samma format ska produceras i Storbrittaninen av Penguin Random House Children’s UK.

Sarah Perfekt

Sarah Perfekt

Sarah Perfekt är frilansande fotograf sedan 2010 men är också verksam som skribent. Hon har sin bas på den skånska landsbygden.

sarah@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL