Konsten att lyckas med Social Selling, från likes till affärer

Konsten att lyckas med Social Selling, från likes till affärer
Serie Konsten att
Författare
Medverkande
Förlag Brainstation förlag
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor165
Vikt0
Utgiven2019-12-01
ISBN 9789198377781
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Denna bok är skriven för alla säljare som vill lära sig använda Social Selling i sitt säljarbete. Bokens Social Selling metod ger en högre hitrate, kortare säljprocesser och fler inkommande leads. "Konsten att lyckas med Social Selling ” är speciellt skriven för att använda Social Selling på Linkedin. Boken beskriver hur du når fram med ditt budskap, expanderar ditt nätverk och skapa affärer med hjälp av Social Selling. I boken finns mallar för att skriva kontaktförfrågningar, boka möten och planera dina säljkampanjer samt ett test på din Social Selling förmåga. Innehåll: – Social Selling-metoden för lösningsförsäljning. – Bygg upp ditt förtroendekapital. – Expandera ditt nätverk. – Nå fram med ditt säljbudskap. – Boka kundmöten med Linkedin. – Skapa inkommande förfrågningar med Linkedin. – Skapa säljplaner för kampanjer på Linkedin – Samverka med ditt team. – Få in Linkedin i din vardag. Boken innehåller 68 exempel på framgångsrika Social Selling-insatser. Jens Edgren har utbildat säljare i 30 år och är en av Sveriges mest erfarna säljutbildare. Han är certifierad instruktör i säljmetoden Solution Selling och jobbar globalt med börsnoterade företag. Han är författare till de omtyckta böckerna ”Lösningsförsäljning” och ”Konsten att boka kundmöten”.