Kundrelationen Faktabok

Kundrelationen Faktabok
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor216
Vikt0
Utgiven2000-03-21
ISBN 9789147045280
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vill du utvecklas i din säljroll? Söker du handfast hjälp för att nå uppsatta mål? Framgång skapas säkrast genom ett kundsamarbete präglat av kunnande, omtanke och öppenhet. Stora krav ställs på din förmåga att lyssna och kommunicera. Du ska inte enbart kunna etablera kontakt och analysera problem, utan även ta fram lösningar baserade på de behov kunden verkligen har.

Läs mer
Vill du utvecklas i din säljroll? Söker du handfast hjälp för att nå uppsatta mål? Framgång skapas säkrast genom ett kundsamarbete präglat av kunnande, omtanke och öppenhet. Stora krav ställs på din förmåga att lyssna och kommunicera. Du ska inte enbart kunna etablera kontakt och analysera problem, utan även ta fram lösningar baserade på de behov kunden verkligen har.
Kundrelationen - en handbok i personlig försäljning hjälper dig på vägen - konkret och metodiskt. Den innehåller aktuell teori, checklistor och rikligt med praktiska exempel, och fungerar därför oavsett vilken bransch du arbetar i.
Boken är ett inspirerande utbildningsmaterial för självstudier, företagsinterna kurser och andra utbildningssammanhang.
Tänk & träna - säljövningar
Handboken kan kompletteras med övningsboken Tänk & träna, vars säljövningar med kommentarer och svar ger dig ytterligare insikt i ett av de mest spännande, men också krävande, yrken som finns.

Om författarna
Författare är Mats Erasmie och Anders Pihlsgård. Mats är VD för Sällma och har arbetat som säljare och marknadschef. Han har mångårig praktisk erfarenhet av säljutveckling och säljträning. Anders är företagskonsult och lärare i ekonomiska ämnen, samt medförfattare i ett flertal utbildningsmaterial inom ekonomi och marknadsföring.