Barnes & Noble: Magasin går mot färre och mer lyxiga utgåvor

I en intervju med bloggen MrMagazine säger Krifka Steffey, direktör för Merchandise & Newsstand på Barnes & Noble, att utvecklingen går mot högre kvalitet och färre utgåvor på magasinmarknaden.
– Magasin blir mer av en lyxprodukt. Vi ser stora varumärken minska utgivningstakten och nya titlar i bookazine-format som inte nödvändigtvis har ett “nästa nummer”, istället fokuserar de på ett ämne som är hett, menar Steffey.
Barnes & Noble säljer magasin både i butikerna och online – där de även säljer prenumerationer.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

Jan Lidbeck med ny bok om döden och medvetandet

Vad händer när jag dör och vart tar mitt medvetande vägen? Försvinner det bara? Trots att vi egentligen vill undvika dessa frågor är det många av oss som dagligen tänker på dödens obegriplighet.