I en intervju med bloggen MrMagazine säger Krifka Steffey, direktör för Merchandise & Newsstand på Barnes & Noble, att utvecklingen går mot högre kvalitet och färre utgåvor på magasinmarknaden.
– Magasin blir mer av en lyxprodukt. Vi ser stora varumärken minska utgivningstakten och nya titlar i bookazine-format som inte nödvändigtvis har ett “nästa nummer”, istället fokuserar de på ett ämne som är hett, menar Steffey.
Barnes & Noble säljer magasin både i butikerna och online – där de även säljer prenumerationer.
Barnes & Noble: Magasin går mot färre och mer lyxiga utgåvor
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Mordet på bokmässan, Staffan Nordstrands kommande roman
Efter ett intensivt arbete av svenska mässans samtliga inblandade avdelningar, styrelsen och marknadsavdelningen, tillkännages temat för årets bokmässa. Ingen av mässans personal, de utställande förlagen eller besökarna skulle under lång tid komma att glömma ett plötsligt pådrag av poliser i gångarna,
Eilif Johansen med ny deckare, Sabotage
Eilif Johansen (född 1959) är en norsk författare som främst skriver deckare. Han debuterade med boken Mordet i Sannegården (2024).
Han är utbildad Flyg- och maskiningenjör och har varit yrkesverksam vid Norges flygvapen,
Om känslor med Ian och Ellie av Susanne Pettersson
Om känslor med Ian och Ellie riktar sig till förskolebarn (3-6 år). Boken beskriver hur Ian och Ellie upplever olika känslor i vardagliga situationer och stimulerar till reflektioner och samtal om egna känslor i liknande situationer.