Saga Egmont inleder nytt samarbete för spanska marknaden

Lasse Korsemann Horne, förlagsdirektör på Lindhardt Ringhofs digitalförlag Saga (som ingår i Egmontkoncernen). Foto: Saga Egmont.

Digitalförlaget Saga Egmont har skrivit avtal med det spanska förlaget Roca Editorial för att lansera deras titlar som ljudböcker.

Samarbetet innebär att Saga Egmont kommer att producera, ge ut och distribuera Roca Editorials katalog under ett gemensamt varumärke.

Enligt ett pressmeddelande har den spanska ljudboksmarknaden växt kraftigt under pandemin. Danska digitalförlaget Saga Egmont har redan i nuläget den tredje största spanska ljudbokskatalogen, och större kommer den med andra ord att bli.

– Vi är så stolta att ge röst åt Rocas engagerande böcker och hitta nya läsare världen över, säger Lasse Korsemann Horne, förlagsdirektör på Saga Egmont, i ett pressmeddelande.

Roca Editorial är ett av de största fristående förlagen i Spanien och ger ut skönlitteratur, ungdomsböcker och facklitteratur. De har författare som bland annat Neil Gaiman, Nicholas Sparks, Christopher Paolini, Kiera Cass, John Verdon, Noah Gordon, Edward Rutherfurd, Michael Connelly och Philip Pullman.

Saga Egmont är aktiva internationellt, bara förra veckan skrev vi om ett annat samarbete med amerikanska förlaget Podium Audio om utgivning på fem språk.

Anna von Friesen

Anna von Friesen

Anna von Friesen frilansar som journalist, redaktör, korrekturläsare och med andra redaktionella tjänster.

anna.von.friesen@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL