fbpx

Maria Hamrefors: Många kunder tycker det är praktiskt att abonnera och vi vill nå även dem

Maria Hamrefors, vd Akademibokhandeln.

Tidigare i veckan släpptes nyheten att Akademibokhandeln via Bokus lanserar en ny streamingtjänst under våren 2018. VD Maria Hamrefors kommenterar satsningen.

På den svenska streamingmarknaden finns redan tre etablerade tjänster för strömmade ljudböcker: Storytel, Nextory och Bookbeat. Våren 2018 kommer Akademibokhandeln att lansera sin egen prenumerationstjänst, via dotterbolaget och nätbokhandeln Bokus.

– Vi jobbar i alla format och kanaler, säger Maria Hamrefors, VD för Akademibokhandelsgruppen, till Boktugg. Vi säljer redan ljudböcker styckevis, men vill kunna erbjuda fler affärsmodeller. Många kunder tycker ju att det är praktiskt att abonnera och vi vill nå även dem.

ANNONS

Finns det utrymme för ytterligare en streamingtjänst?
– Marknaden för abonnemangstjänster växer och då är det självklart för oss med ett sådant erbjudande. Vår vision är ”Läsglädje för alla, varje dag!”, så vi vill erbjuda alternativ för alla oavsett hur de vill ta del av berättelser och vilka kanaler de vill handla i, säger Maria Hamrefors.

Hur abonnemangstjänsten kommer att marknadsföras vill Maria Hamrefors inte kommentera i detalj, men hon säger att Akademibokhandeln och Bokus förstås har unika förutsättningar givet alla sina kundrelationer och starka varumärken.

 


 

 Tack för att du kom hit och läste …
… det gör oss stolta och glada. Som du märkte slapp du betalvägg. Ett val vi gjort, eftersom vi genuint älskar litteraturen och vill sprida våra artiklar till alla bokälskare. Är du trogen boktuggare och gillar det vi gör – stötta gärna den hårdast arbetande lilla redaktionen i landet. Några tior i månaden eller mer? Du väljer priset.
Det tar bara en minut att bli en INSIDER idag >>

ANNONS
Anna von Friesen frilansar som journalist, redaktör, korrekturläsare och med andra redaktionella tjänster.
Inga kommentarer än

Kommentarer är avstängda.