Kontentan döps om till Storytel Brief

Kontentan döps om till Storytel Brief

Storytel köpte upp Kontentan Förlag i februari 2017. Nu byter konceptet namn till Storytel Brief samtidigt som innehållet breddas.

Kontentan Förlag AB, som grundades av Thure Eneroth 1994, har ända sedan starten gett ut managementlitteratur i kortformat. Affärsidén har varit att sammanfatta böcker inom företagsledning, organisationsutveckling, marknadsföring och personlig utveckling på 8 sidor eller i ljudboksform på 40 minuter.

I februari 2017 förvärvade Storytel bolaget i en satsning på lättillgänglig facklitteratur i ett kortare format. Nu utvecklar man konceptet genom att låta Kontentan byta namn till Storytel Brief, ge varumärket ett bredare innehåll och en ny grafisk profil.

– Vi vill lyfta Kontentans kvalitativa innehåll så att det sticker ut mer, blir synligare och därigenom tillgängligt för fler användare, säger Jonas Tellander, vd för Storytel, i ett pressmeddelande. Man kan säga att Storytel Brief visualiserar Kontentan, och ger det en skarpare identitet, samtidigt som ett namnbyte öppnar upp för en breddning av innehållet, även om kärnan i utgivningen fortfarande består av managementlitteratur i kortformat.

– Med Storytels resurser kan vi utveckla idén med sammanfattad litteratur och nå ännu fler människor som vill utveckla sin kompetens eller bara söker kunskap inom en rad olika områden, säger Thure Eneroth, grundare och vd på Kontentan.

Anna von Friesen

Anna von Friesen

Anna von Friesen frilansar som journalist, redaktör, korrekturläsare och med andra redaktionella tjänster.

anna.von.friesen@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL