Maria Hamrefors: Många kunder tycker det är praktiskt att abonnera och vi vill nå även dem

Maria Hamrefors, vd Akademibokhandeln.

Tidigare i veckan släpptes nyheten att Akademibokhandeln via Bokus lanserar en ny streamingtjänst under våren 2018. VD Maria Hamrefors kommenterar satsningen.

På den svenska streamingmarknaden finns redan tre etablerade tjänster för strömmade ljudböcker: Storytel, Nextory och Bookbeat. Våren 2018 kommer Akademibokhandeln att lansera sin egen prenumerationstjänst, via dotterbolaget och nätbokhandeln Bokus.

ANNONS

– Vi jobbar i alla format och kanaler, säger Maria Hamrefors, VD för Akademibokhandelsgruppen, till Boktugg. Vi säljer redan ljudböcker styckevis, men vill kunna erbjuda fler affärsmodeller. Många kunder tycker ju att det är praktiskt att abonnera och vi vill nå även dem.

Ja, jag gillar Boktugg och vill anmäla mig till ert gratis nyhetsbrev.

Finns det utrymme för ytterligare en streamingtjänst?
– Marknaden för abonnemangstjänster växer och då är det självklart för oss med ett sådant erbjudande. Vår vision är ”Läsglädje för alla, varje dag!”, så vi vill erbjuda alternativ för alla oavsett hur de vill ta del av berättelser och vilka kanaler de vill handla i, säger Maria Hamrefors.

Hur abonnemangstjänsten kommer att marknadsföras vill Maria Hamrefors inte kommentera i detalj, men hon säger att Akademibokhandeln och Bokus förstås har unika förutsättningar givet alla sina kundrelationer och starka varumärken.

Förutom att skriva för Boktugg frilansar Anna von Friesen som förlagsredaktör, korrekturläsare och med andra redaktionella tjänster. Hon bor och arbetar i Malmö.
Inga kommentarer än

Kommentarer är avstängda.