Hur gör svenska förlag? Försäljning eller inte via hemsidorna?

Harper Collins nya e-handelssatsning innebär att förlaget börjar konkurrera med sina återförsäljare. Några svenska förlag gör likadant, andra länkar till nätbokhandlare och vissa väljer att inte länka alls. Boktugg har kartlagt 20 svenska förlag.

Förlag som säljer via egna kanaler:

  • Alfabeta
  • Berghs förlag
  • Bokförlaget Atlas
  • Bokförlaget Arena
  • Leopard förlag
  • Libris förlag
  • Vertigo förlag

Förlag som säljer via någon form av köpknapp som omdirigerar till detaljhandlare (eller prisjämförelsesajter som där kunden i sin tur kan välja detaljhandlare):

  • Albert Bonniers förlag
  • Bonnier Carlsen
  • Forum bokförlag
  • Hoi Förlag
  • Kabusa böcker
  • Lind & Co
  • Natur & Kultur
  • Norstedts
  • Rabén & Sjögren
  • Wahlström & Widstrand

Förlag som inte har någon form av köpknapp eller e-handel på sin hemsida:

  • B Wahlströms bokförlag
  • Printz Publishing
  • Piratförlaget (länkar eböcker till Bokon.se där de är delägare, inga länkar på pappersböcker)

Bild: freedigitalphotos.net

retired6@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

Relaterade nyheter

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL